Podczas odbywającego się w mijającym tygodniu WWDC Apple ogłosił nowy zestaw narzędzi, który ułatwi twórcom gier przenoszenie ich z Windowsa na komputery Mac.
Zestaw narzędzi zapewnia środowisko emulacji, które umożliwia programistom uruchamianie istniejących, niezmodyfikowanych gier Windows na komputerze Mac i szybką ocenę, jak dobrze gra może działać w systemie macOS przed napisaniem jakiegokolwiek kodu. Wersja beta zestawu narzędzi jest dostępna do pobrania na stronie Apple Developer.
Apple oferuje również programistom nowy konwerter Metal shader, który upraszcza proces konwersji shaderów i kodu graficznego gry Windows, aby działały na komputerach Mac z czipem Apple. Apple twierdzi, że zestaw narzędzi i konwerter znacznie skracają całkowity czas potrzebny do przeniesienie gry na komputer Mac, z miesięcy do zaledwie kilku dni.
Deweloperzy zainteresowani przeniesieniem gier z systemu Windows na komputer Mac mogą obejrzeć serię filmów firmy Apple „Przenieś swoją grę na komputer Mac”, aby uzyskać więcej informacji. Apple stworzył również podstronę przedstawiającą różne technologie gier i narzędzia dostępne dla programistów.
Wygląda na to, że Apple zwiększył swoje zaangażowanie w obsługę wysokiej klasy gier na komputery Mac. Na przykład macOS Sonoma wprowadzi nowy tryb gry, który tymczasowo nadaje priorytet wydajności procesora i karty graficznej podczas grania. Według Apple, tryb gry obniża również opóźnienie dźwięku AirPods i zmniejsza opóźnienie wejścia z popularnymi kontrolerami gier innych firm, podwajając częstotliwość próbkowania Bluetooth. macOS Sonoma zostanie wydany jeszcze w tym roku.