Apple udostępnił dziś na swoim kanale YouTube nową reklamę poświęconą prywatności i tym razem podkreślającą przejrzystość śledzenia aplikacji na iPhonie.
Reklama w dość zabawny, ale też skuteczny sposób pokazuje jak w praktyce wygląda nasze codzienne śledzenia. W reklamie, mężczyzna zamawia w kawiarni kawę na wynos, po czym barista rusza za nim, wsiada z nim do taksówki podając taksówkarzowi datę urodzenia. Taksówkarz i barista podążają za nim przez cały dzień, śledząc jego miejsce pobytu i przeglądając jego dane osobowe.
Dalej, każda osoba z którą mężczyzna wchodzi w interakcję zaczyna za nim iść, a pod koniec dnia ma w mieszkaniu cały tłum ludzi monitorujących jego zachowanie. IPhone przychodzi z pomocą dzięki przejrzystości śledzenia aplikacji i aplikacja w której nie wyraża zgody na śledzenie.
Apple twierdzi, że średnio każda aplikacja zawiera sześć mechanizmów śledzenia innych firm, które mają na celu gromadzenie danych i danych osobowych od ludzi. Dane zbierane przez moduły śledzące są agregowane i generowane jako monetyzacja, a większość ludzi nie jest nawet w pełni świadoma tego, co o nich wiadomo.
Reklama Apple rzuca światło na rodzaj zakulisowego śledzenia, które ma miejsce w aplikacjach, i wskazuje na przejrzystość śledzenia aplikacji jako metodę zapewniającą ludziom narzędzia do ochrony ich informacji.
Jest to temat, który Apple poruszał już kilka razy wcześniej, udostępniając film o przejrzystości śledzenia aplikacji i raport „Dzień z życia Twoich danych”, który zawiera szczegółowe informacje o tym, jak firmy zewnętrzne mogą śledzić dane użytkowników w witrynach internetowych i aplikacjach.