Według nowych danych z Counterpoint Research, w 2020 roku Apple zamierza sprzedać ponad 100 milionów bezprzewodowych słuchawek i w ten sposób nadal dominować na rynku globalnym.
W opublikowanym dziś raporcie Counterpoint informuje, że globalny rynek prawdziwych bezprzewodowych słuchawek przekroczył oczekiwania, zwiększając się o 53 procent w czwartym kwartale 2019 roku w porównaniu z tym samym kwartałem rok wcześniej.
W sumie w tym kwartale sprzedano 51 milionów sztuk, a przez cały rok 130 milionów. USA było głównym motorem napędowym kwartału, rosnąc o 76 procent rok do roku i odpowiadając za 35 procent światowego rynku poprzez sezonowe promocje i premierę AirPods Pro pod koniec października.
Patrząc na nadchodzący rok pod kątem bezprzewodowych słuchawek starszy analityk Counterpoint, Liz Lee, powiedziała:
„Oczekujemy, że Apple sprzeda ponad 100 milionów bezprzewodowych słuchawek w 2020 roku, w tym AirPods Pro, aby utrzymać swoją wiodącą pozycję na rynku. Prawdziwa konkurencja rozegra się o drugie miejsce, szczególnie na rynku premium; Samsung, który sprzedał 8 milionów Galaxy Buds w zeszłym roku będzie potrzebował dalszych aktualizacji oczekiwanych w Galaxy Buds Plus, w tym eliminacji szumów oraz innych zaawansowanych funkcji i projektów, aby pokonać swoich rywali”.
Optymistyczne liczby pojawiają się pomimo obaw, że wybuch koronawirusa może mieć wpływ na produkcję AirPods i AirPods Pro, co może prowadzić do większych niedoborów dostaw.
W styczniowym komunikacie dla inwestorów analityk Apple Ming-Chi Kuo powiedział, że spodziewa się, że chińska firma Goertek rozpocznie montaż AirPods Pro w pierwszej połowie roku. Dodanie drugiego dostawcy obok Luxshare Precision powinno pomóc w zwiększeniu podaży popularnych słuchawek, na które wciąż musimy czekać kilka tygodni zamawiając je przez Apple.com.
Plotkuje się, że Apple rozważa dołączenie AirPods do przyszłych modeli iPhone’ów w 2020 roku. Biorąc jednak pod uwagę ich wysoką cenę i ich popularność jako samodzielnego produktu, wydaje się to mało prawdopodobne.
Plotki sugerują, że Apple planuje uzupełnić swoją ofertę słuchawek o topowy zestaw nauszny, który według Kuo jest w fazie rozwoju w centrali Apple w Cupertino. Kuo nie podał żadnych szczegółów na temat tych słuchawek poza twierdzeniem, że będą one obsługiwać Bluetooth. Mark Gurman z Bloomberga wcześniej informował, że słuchawki nauszne marki Apple były w fazie rozwoju, ale nie jest jasne, czy zostały anulowane, czy stały się Beats Solo Pro, a może jeszcze coś innego.