Apple wypuścił nową reklamę iPhone’a 15, która koncentruje się na niektórych możliwościach aparatu tego urządzenia, takich jak możliwość zrobienia zdjęcia, a następnie dostosowania ostrości podczas procesu edycji.
W reklamie, zespół pracuje nad okładką albumu. Dziewczyna z zespołu korzysta z iPhone’a do edycji zdjęcia trio i wykorzystując funkcję regulacji ostrości obiektu w trybie portretowym skupia się na sobie na pierwszym planie, rozmywając w tle swoich kolegów z zespołu.
Pokazuje efekty koledze z zespołu, który nie jest z nich zadowolony. Ponownie edytuje zdjęcie, aby skupić się na sobie, rozmywając tło i pierwszy plan oraz wycinając ją z obrazu. Kłócą się o to, którego zdjęcia użyć, zanim uzyskają opinię trzeciego członka zespołu, który znów zmienia zdjęcie, aby skupić się na sobie, zamazując pozostałych dwóch.
Standardowe zdjęcia wykonane za pomocą aparatu szerokokątnego w modelu iPhone 15 lub iPhone 15 Pro obsługują edycję ostrości. W interfejsie edycji dotknięcie ikony przysłony pozwala dostosować stopień rozmycia tła za pomocą suwaka. Ta funkcja jest dostępna nawet wtedy, gdy zdjęcie nie zostało pierwotnie wykonane w trybie portretowym.
W przypadku zdjęcia przedstawiającego wiele obiektów ostrość zdjęcia można zmienić, dotykając jednej z osób lub obiektów na zdjęciu.