Firma Apple rozpoczęła promocję swoich własnych aplikacji iOS dodając do wyników wyszukiwania w App Store specjalne wpisy opisujące aplikacje i usługi dostępne bezpośrednio w najnowszym systemie iOS.
Wyniki wyszukiwania nakierowują użytkowników poszukujących aplikacji związanych z pewnymi tematami w kierunku wbudowanej oferty Apple, być może dla przypomnienia im, że ich potrzeby mogą już być spełnione bez konieczności uciekania się do aplikacji z App Store. Te specjalne wyniki wyszukiwania można zobaczyć wpisując różne hasła, w tym dokładnie dopasowane do oferty Apple, takie jak „Safari” i „Siri”, ale również bardziej ogólne, jak „SMS” lub „Filmy”.
Jeśli wpiszecie zapytanie w postacie haseł takich jak „internet”, „SMS” lub „film” w App Store systemu iOS 7 zobaczycie jako pierwsze wyniki sugerowanych aplikacji odpowiednio Safari firmy Apple, wiadomości i iTunes z dużą ikoną, opisem oraz bezpośrednim linkiem do otwarcia aplikacji. Wyniki te pojawiają się w App Store urządzeń z iOS 7 (nie byłem w stanie wyświetlić ich na komputerze Mac za pomocą programu iTunes).
Choć nowa funkcja jest dobrym sposobem dla Apple w celu udostępnienia informacji dla nowych użytkowników, którzy nie są jeszcze zaznajomieni z wszystkimi aplikacjami i usługami znajdującymi się na urządzeniach z systemem iOS, to może być także sposobem aby pokazać deweloperom aplikacji, że Apple stara się zniechęcić użytkowników do pobierania swoich aplikacji.
[contentblock id=1 img=gcb.png]