Apple zaprezentował dziś nową reklamę Safari, która koncentruje się na ochronie prywatności użytkowników w porównaniu do innych przeglądarek.
W spocie kamery bezpieczeństwa symbolizują irytujące ptaki i nietoperze, krążące wokół użytkowników smartfonów podczas przeglądania sieci. Kamery są wszędzie, reprezentując narzędzia śledzenia witryn. Większość reklamy skupia się na użytkownikach innych niż iPhone, ale pod koniec użytkownik iPhone’a otwiera Safari, a wszystkie przerażające kamery eksplodują w powietrzu.
Kampania obejmuje również billboardy w miastach na całym świecie oraz krótkie reklamy cyfrowe wyświetlane w sieciach społecznościowych. Apple na swoim blogu WebKit opublikowało również informacje na temat ostatnich aktualizacji Safari dotyczących prywatności.
Safari od dawna chroni użytkowników przed śledzeniem ich przez reklamodawców w sieci za pomocą śledzenia między witrynami i wykorzystuje Inteligentne Zapobieganie Śledzeniu do wykrywania i blokowania domen zbierających dane śledzące.
Adresy IP są ukryte przed znanymi trackerami w Safari, ponieważ mogą być używane do identyfikowania użytkowników w różnych witrynach. Informacje o lokalizacji nie są udostępniane bez wyraźnej zgody użytkownika i z opcjonalnymi ograniczeniami czasowymi. Aby ograniczyć fingerprinting, technikę śledzenia wykorzystującą informacje o konfiguracji systemu, Safari zapewnia ograniczoną ilość informacji trackerom, aby urządzenia wyglądały bardziej podobnie.
Tryb prywatnego przeglądania Safari oferuje możliwość korzystania z innej wyszukiwarki, usuwa informacje dodawane do adresów URL w celach śledzenia, posiada bloker treści do blokowania żądań sieciowych od znanych trackerów i ogranicza dostęp do zawartości strony i historii przeglądania przez rozszerzenia internetowe.
Użytkownicy subskrypcji iCloud+ mają dodatkową ochronę dzięki funkcjom iCloud Private Relay i Private Browsing w Safari, w tym oddzielne sesje dla każdej karty, dzięki czemu witryny nie mogą stwierdzić, czy dwie karty pochodzą z tego samego urządzenia, a także niespecyficzną lokalizację IP opartą na kraju i strefie czasowej.
Zapobieganie śledzeniu, które Apple zaprojektował specjalnie dla trybu Private Browsing, jest domyślnie włączone w tym trybie, ale można je również włączyć dla zwykłego przeglądania, przechodząc do Ustawienia > Aplikacje > Safari > Zaawansowane > Zaawansowana Ochrona (śledzenie i fingerprinting) i włączając opcję „Całość Przeglądania”. Na Macu ustawienie można znaleźć w Safari > Preferencje > Prywatność.
Więcej informacji na temat ochrony prywatności w Safari można znaleźć na stronie internetowej Apple poświęconej prywatności.