piątek, 22 listopada

Apple utrzymał pierwsze miejsce w corocznym rankingu Interbrand najbardziej wartościowych marek. Miejsce to utrzymuje od 2013 roku, kiedy to zepchnął Coca-Colę z najwyższej pozycji. Zaraz za firmą z Cupertino znalazły się marki takie jak Google, Microsoft i Samsung zajmując odpowiednio drugie, czwarte i siódme miejsce.
Zestawienie jest oparte na połączeniu parametrów, które wpływają na łączną wartość danej marki:

  • wyniki finansowe markowych produktów i usług
  • rola marki jaką odgrywa w kształtowaniu wyboru klienta
  • siła marki na utrzymanie wyższej ceny lub bezpiecznego zysku dla firmy

Od zeszłorocznego rankingu, Apple zyskał na wartości marki w sumie 43 procent, zdobywając jeden z dodatkowych tytułów Interbrand „Top Riser”. Ogólnie, firma urosła z 118,9 mld dolarów w zeszłym roku do 170,3 mld dolarów w tegorocznym badaniu, czyli w sumie aż o około 51,4 mld dolarów rok do roku. Inne firmy takie jak Amazon czy Facebook, które uzyskały zwiększony wzrost w 2015 roku, również uzyskały tytuł „Top Riser”.

W utrzymaniu pierwszego miejsca na pewno pomogło Apple kilka dużych premier w 2015 roku, w tym wypuszczenie Apple Watch w kwietniu i zapowiedź oraz rozpoczęcie sprzedaży nowych iPhone’ów 6S i 6S Plus, które to ruszyły zaledwie kilka tygodni temu, we wrześniu. W weekend otwarcia, nowy iPhone sprzedał się w rekordowej liczbie  trzynastu milionów sztuk, pokonując zeszłoroczne dziesięć milionów sztuk sprzedanych iPhone’ów 6 i iPhone’ów 6 Plus. Firma ogłosiła również w tym roku nowego iPada Pro oraz całkowicie nowe Apple TV.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o

1 Komentarz
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Artur Bardo
9 lat temu

Apple w dość krótkim czasie wskoczyło na szczyt rankingu przed Microsoft IBM i Google zastanawiam się czy to samo za 5-8 lat zrobi Tesla Motors wskakując bardzo wysoko w rankingu przed Toyota

wpDiscuz
1
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx
Exit mobile version