Apple potwierdził problem z bezprzewodowym ładowaniem w samochodach BMW wpływającym na iPhone’a z serii 15 i obiecał, że udostępni poprawkę jeszcze w tym roku.
W wewnętrznym komunikacie udostępnionym autoryzowanym serwisom Apple poinformował, że ładowanie iPhone’a 15, iPhone’a 15 Plus, iPhone’a 15 Pro lub iPhone’a 15 Pro Max za pomocą „niewielkiej liczby” bezprzewodowych ładowarek wbudowanych w niektóre niedawne modele BMW i Toyoty Supra może tymczasowo wyłączyć funkcję NFC urządzenia. Komunikat nie podaje konkretnego powodu tego problemu, o którym pisaliśmy wcześniej w tym miesiącu.
W iPhonie chip NFC obsługuje funkcje takie jak Apple Pay i cyfrowe klucze do samochodów. Użytkownicy dotknięci tym problemem otrzymują komunikat o błędzie „Nie można skonfigurować Apple Pay” w aplikacji Portfel, nawet jeśli wcześniej mieli skonfigurowane Apple Pay.
Apple oznajmił, że problem zostanie rozwiązany poprzez aktualizację oprogramowania, która zostanie udostępniona jeszcze w tym roku. Biorąc pod uwagę, że komunikat został wydany kilka godzin po wydaniu iOS 17.1, wydaje się, że aktualizacja będzie wymagać kolejnej poprawki, takiej jak iOS 17.1.1 lub iOS 17.2. W międzyczasie Apple zaleca, aby dotknięci tym problemem klienci przestali korzystać z bezprzewodowego ładowania w samochodzie.
Wielu użytkowników zgłosiło ten problem na forach i na platformie X, ale nie jest jasne, jak rozpowszechniony jest ten problem. Dotknięci tym problemem użytkownicy twierdzą, że iPhone przechodzi w tryb odzyskiwania danych z białym ekranem, a chip NFC przestaje działać po ponownym uruchomieniu urządzenia. Nie ma możliwości, aby użytkownik samodzielnie rozwiązywał ten problem, dlatego konieczna jest wizyta w autoryzowanym serwisie Apple.
Apple podaje, że technicy mogą próbować ponownie uruchomić czip NFC w telefonie dotkniętym tym problemem korzystając z oprogramowania zawartego w Apple Service Toolkit 2. Jeśli ten krok nie rozwiąże problemu, Apple zaleca technikom rozpoczęcie naprawy sprzętu.