Apple ogłosił wyniki finansowe za drugi kwartał roku fiskalnego 2019, który odpowiada pierwszemu kwartałowi kalendarzowemu. Firma wygenerowała przychód na poziomie 58 mld dolarów, co oznacza spadek o 5% w porównaniu rok do roku.
Po raz kolejny Apple nie podał liczby sprzedanych iPhone’ów. Firma udostępnia wyłącznie przychód wygenerowany przez smartfony. Ten w drugim kwartale 2019 roku wyniósł 31 mld dolarów, co oznacza spadek względem poprzedniego roku – 37,5 mld. Biorąc pod uwagę że średnia cena kupowanego iPhone’a wzrosła, liczba sprzedanych egzemplarzy musi być po prostu jeszcze nieco mniejsza.
Nieznaczny spadek zaliczyły komputery Mac, które przyniosły przychód na poziomie 5,5 mld dolarów (5,7 mld w Q2 2018). Lepiej poradziły sobie iPady – 4,8 mld dolarów, co oznacza wzrost rok do roku o ponad 0,8 mld dolarów. Jeszcze lepszym wynikiem może pochwalić się dział Apple Watch, Home i Akcesoriów, w skład których wchodzą też słuchawki AirPods i pozostały sprzęt firmy z Cupertino – 5,1 mld dolarów względem 3,9 mld w drugim drugim kwartale 2018 roku.
Rekordowym przychodem po raz kolejny zamknęły się usługi. Kategoria ta, która łączy wyniki m.in. z Apple Music, App Store i iTunes, osiągnęła 11,4 mld dolarów w porównaniu z 9,850 mld dolarów przed rokiem.
Apple podał, że na świecie działa aktualnie 1.4 mld urządzeń tej firmy.