W udokumentowanych, kwartalnych sprawozdaniach Apple z zeszłego roku firma ogłosiła łączną sprzedaż 472 mln iPhone’ów od premiery urządzenia w 2007 r. do końca 2013 roku. Z szacunków analityków wynika, że sprzedając ponad 38 milionów sztuk w bieżącym kwartale kończącym się w przeciągu kilku dni, firma bez wątpienia sprzedała swój 500 milionowy iPhone, który jak zauważa Forbes przeszedł bez żadnej wzmianki od firmy z Cupertino.
Nawet jeśli okaże się, że sprzedaż iPhone’ów była nieco wyższa jak w poprzednim kwartale, to mamy przekroczony punkt, w którym można bezpiecznie założyć, że Apple sprzedał 500 milionów smartfonów w mniej niż 7 lat. Ostatnie 100 mln sprzedano w czasie o 2-6 tygodni krótszym niż poprzednie 100 mln sztuk.
Apple znany jest ze świętowania swoich kamieni milowych, zmieniając stronę główną na 30-lecie komputera Mac i umieszczając licznik odliczający kolejny przełomowy etap sprzedaży w App Store. Firma osiągnęła sprzedaż 50 mld aplikacji w maju 2013 roku, przyznając 10 000 dolarów w postaci karty podarunkowej do iTunes Store dla osoby pobierającej 50 miliardową aplikację.
Mimo, że Apple nie ogłosił tej przełomowej sprzedaży 500 milionowego iPhone’a, nie jest to bez znaczenia. Kwartalne sprzedaże iPhone’a nadal systematycznie rosną w ujęciu rok do roku, a firma sprzedała rekordową liczbę 51 milionów iPhone’ów w pierwszym kwartale roku finansowego 2014, w porównaniu do 47,8 milionów w tym samym okresie roku ubiegłego.
Najbliższe kwartały mogą być załamaniem sprzedaży iPhone’a w związku z wyczekiwaniem na premierę kolejnej generacji iPhone’a 6. Nadchodzący iPhone 6 jak powszechnie podejrzewa się ma posiadać większy wyświetlacz, co może zachęcić znaczną liczbę użytkowników do aktualizacji telefonu pod koniec 2014 roku i spowodować kolejny skok w sprzedaży jeszcze w tym roku.
[contentblock id=1 img=gcb.png]