Na dzisiejszym wydarzeniu medialnym w San Francisco, Apple zadebiutował swoją bardzo oczekiwaną piątą generacją iPada, zmieniając jego nazwę na iPad Air. Został od przebudowany na wzór Apple cieńszego iPada mini. Ze swoimi wąskimi bocznymi ramkami i cieńszą obudową nowy iPad Air jest znacznie lżejszy i mniejszy od iPada czwartej generacji. IPad Air jest o 20 procent cieńszy i 28 procent lżejszy niż iPad czwartej generacji.
Oprócz przeprojektowanej obudowy, nowy iPad zawiera 2048×1536 wyświetlacz Retina i uaktualniony 64-bitowy procesor A7 wraz z koprocesorem ruchu M7, plus 5-megapikselową tylną kamerę iSight i lepszą kamerę FaceTime HD z ulepszoną funkcją doświetlania tładla lepszej wydajności połączeń w słabym świetle.
Wraz z wprowadzeniem układu A7, iPad Air oferuje dwukrotnie lepszą wydajność CPU i grafiki w porównaniu do poprzedniej wersji iPada. 64-bitowa architektura obsługuje OpenGL ES w wersji 3.0, dla „konsolowych efektów gier wizualnych.”
Dostępny w kolorze białym i szarym, iPad Air Interfejs 802.11n z technologią MIMO zapewnia nawet dwukrotnie większą szybkość w sieci Wi-Fi. Zaś model Wi-Fi + Cellular obsługuje teraz więcej sieci komórkowych na całym świecie niż kiedykolwiek przedtem.
The iPad Air będzie dostępny od 1 listopada w Stanach Zjednoczonych i 40 innych krajach w Europie i Azji. Tym razem od razu także w Polsce. Ceny iPada Air zaczynają się od 2099 zł za wersję WiFi 16GB i 2599 zł za wersję WiFi+3G 16GB. IPad Air zastąpi obecnego, pełnowymiarowego iPada czwartej generacji, ale Apple będzie nadal sprzedawać iPada 2 za 1699 złotych. Obok iPada Air, Apple zaprezentował również nowe etui Smart Covers dopasowane do mniejszej obudowy.
[contentblock id=1 img=gcb.png]