Apple Music jest drugą najpopularniejszą usługą strumieniowania muzyki na świecie, ale zgodnie z nowymi badaniami rynku pozostaje daleko w tyle za Spotify w swoim ciągłym dążeniu do dominacji w streamingu.
Według nowego raportu Midia Research, w drugim kwartale 2021 roku abonenci Apple Music stanowili 15% wszystkich słuchaczy usług strumieniowych na rynku, co plasuje ją na odległym drugim miejscu za Spotify.
Spotify pozostał dominującą usługą, osiągając ponad dwukrotnie wyższą wartość z 31% udziałem w światowym rynku, chociaż stanowi to niewielki spadek z 33% w 2020 roku. Amazon Music i Tencent Music zdobyły 13% udziału w rynku, a YouTube Music do 8% subskrypcji na całym świecie.
Według raportu, Amazon Music ponownie wyprzedził Spotify pod względem wzrostu (odpowiednio 25% do 20%), jednak YouTube Music był wyróżniającą się usługą drugi rok z rzędu, powiększają się o ponad 50% w ciągu 12 miesięcy poprzedzających drugi kwartał 2021 roku.
Według raportu, YouTube Music był jedyną usługą, która zwiększyła swój udział w globalnym rynku w tym okresie, dzięki swojej popularności wśród pokolenia Z i młodszych Milenialsów.
Apple w 2021 roku kontynuował ulepszanie swojej usługi strumieniowego przesyłania muzyki dodając obsługę dźwięku przestrzennego i dźwięku bezstratnego bez dodatkowych kosztów dla swoich subskrybentów. Firma wprowadziła również w Stanach Zjednoczonych nowy plan subskrypcji o nazwie Apple Music Voice, który opiera się wyłącznie na Siri do odtwarzania muzyki i interakcji z użytkownikiem.
Z raportu wynika, że globalny rynek strumieniowego przesyłania muzyki wzrósł o 109,5 mln do końca II kwartału 2021 r. (około 26% rok do roku), a łączna liczba subskrybentów osiągnęła prawie 524 mln słuchaczy.