Firma Apple zaktualizowała zasady i warunki zakupów dokonywanych przez konsumentów w Unii Europejskiej w Mac App Store, App Store iOS, iBooks Store i iTunes Store. Zmiany te pojawiły się ostatnio w krajach UE takich jak Francja, Niemcy i Wielka Brytania, a także w Polsce.
Wprowadzone w poszczególnych państwach członkowskich UE, nowe warunki zapewniają konsumentom okres 14 dni na dokonanie pełnego zwrotu zakupu, chyba że świadomie wybrali pobieraną zawartość i zgadzając się na zrzeczenie się swojego prawa do zwrotu.
Prawo do anulowania: Można anulować zamówienie w ciągu 14 dni od otrzymania potwierdzenia bez podawania żadnych powodów. Wyjątek stanowią iTunes Gifts, w odniesieniu do których po wykorzystaniu kodu nie można otrzymać zwrotu.
(…)
Aby dotrzymać terminu anulowania, należy wysłać odpowiednią informację przed wygaśnięciem 14-dniowego okresu.Efekty anulowania: Dokonamy zwrotu płatności nie później niż 14 dni od dnia otrzymania prośby o anulowanie. Użyjemy tej samej metody płatności, jaka została użyta podczas transakcji, i nie pobierzemy żadnych opłat za zwrot.
Wyjątki od prawa do anulowania: Nie można anulować zamówienia dotyczącego treści cyfrowych, jeśli zostały dostarczone na prośbę użytkownika i po wyrażeniu przez niego zgody, że oznacza to utratę prawa do anulowania.
Zmiana ta jest prawdopodobnie wynikiem nowej polityki UE w zakresie aplikacji i gier cyfrowych, która weszła w życie wcześniej w tym roku. Nowe przepisy mają na celu ochronę konsumentów poprzez ustanowienie ogólnounijnych wytycznych dotyczących sprzedaży dóbr cyfrowych. Poza samą możliwością zwrotu w okresie 14-dni, nowa polityka wymaga również od firm dostarczenia szczegółowych informacji na temat sprzedawanych produktów.
Powyższe zmiany mają zastosowanie wyłącznie do państw członkowskich Unii Europejskiej. Warunki w innych miejscach, takich jak Stany Zjednoczone, pozostają nie zmienione.