Jak wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez Apple, App Store zatrzymał „prawie 1,5 miliarda dolarów w nieuczciwych transakcjach” w 2021 roku chroniąc użytkowników przed oszukaniem.
Apple odrzucił ponad 34 000 aplikacji z ukrytymi funkcjami i ponad 157 000, które były aplikacjami spamowymi lub naśladującymi inne. 343 000 aplikacji zostało odrzuconych z powodu różnych naruszeń prywatności. Zlikwidowano ponad 800 000 fałszywych kont programistów.
Ponad 170 milionów fałszywych kont klientów zostało dezaktywowanych, a 118 milionów prób nieuczciwego utworzenia kont zostało odrzuconych. 155 000 aplikacji, które próbowały ominąć proces przeglądu aplikacji, zmieniając funkcjonalność lub koncepcję po zatwierdzeniu, zostało odrzuconych lub usuniętych z App Store. Apple zablokował 63 500 nielegalnych aplikacji w pirackich witrynach sklepowych, a ponad 3,3 miliona aplikacji rozpowszechnianych nielegalnie za pośrednictwem programu Enterprise Developer Program zostało zablokowanych.
Apple twierdzi, że zespół App Review pomógł ponad 107 000 programistom opublikować swoje aplikacje w App Store w 2021 roku, a 835 000 problematycznych nowych aplikacji i 805 000 aktualizacji aplikacji zostało odrzuconych lub usuniętych z App Store z powodu problemów takich jak błędy.
Jeśli chodzi o oceny i oszustwa związane z recenzjami, Apple wykrył i zablokował ponad 94 miliony recenzji i ponad 170 milionów ocen za niespełnienie standardów moderacji. 610 000 dodatkowych recenzji zostało usuniętych po publikacji ze względu na zgłoszenia klientów i ocenę ludzką.
Apple powstrzymał ponad 3,3 miliona skradzionych kart kredytowych i debetowych przed wykorzystaniem do potencjalnie nieuczciwych zakupów, a 600 000 kont zostało zablokowanych z dalszych transakcji w App Store.
Apple twierdzi, że planuje kontynuować prace nad wykrywaniem nieuczciwych działań i kont oraz zapobieganiem przestępstwom finansowym, aby utrzymać App Store „bezpiecznym i zaufanym miejscem, w którym użytkownicy mogą znajdować i pobierać aplikacje”.