Popularna aplikacja fitness Strava dodała do swojej aplikacji długo oczekiwaną integrację ze Spotify, umożliwiając użytkownikom dostęp do ulubionych treści w usłudze przesyłania strumieniowego audio podczas rejestrowania ich aktywności.
Do tej pory użytkownicy Stravy, którzy chcieli słuchać Spotify podczas śledzenia biegu lub jazdy na rowerze, musieli przełączać się między aplikacjami, aby kontrolować swoje multimedia. Teraz to już przeszłość dzięki nowemu widżetowi multimediów w aplikacji Strava.
Po rozpoczęciu nagrywania aktywności użytkownicy mogą wybrać ikonę muzyki w prawym górnym rogu interfejsu Strava i połączyć swoje konto Spotify, po czym możliwe jest przeglądanie treści w widgecie Spotify i wybieranie, co ma być odtwarzane.
Integracja obsługuje muzykę, podcasty i audiobooki, a użytkownicy mogą przeglądać kolejkę, aby zobaczyć, co będzie dalej, a także przeglądać niestandardowe i popularne listy odtwarzania Spotify.
Z widżetu Spotify mogą korzystać zarówno płacący, jak i niepłacący użytkownicy Spotify. Darmowi użytkownicy Spotify mogą mieszać albumy/listy odtwarzania/wykonawców, ale nie będą mogli wybierać określonych utworów i będą słyszeć przerywane reklamy.
Tymczasem użytkownicy premium Spotify mogą wybierać określone utwory w swoich albumach i listach odtwarzania, ale wykonywanie takich czynności, jak losowanie ustawień, ustawianie w kolejce określonych utworów i korzystanie z wyszukiwania, można wykonać tylko we właściwej aplikacji Spotify.