wtorek, 15 kwietnia

Zgodnie z nowymi danymi Counterpoint Research, Apple zajął pierwsze miejsce w globalnej sprzedaży smartfonów w pierwszym kwartale 2025 roku. To pierwszy raz, kiedy Apple zajął pierwsze miejsce w pierwszym kwartale, zdobywając 19% globalnego rynku.

Sukces Apple nastąpił pomimo niepewności gospodarczej, a Apple skorzystał na wprowadzeniu na rynek iPhone’a 16e i silnych wynikach na rynkach wschodzących. iPhone 16e, którego cena zaczyna się od 2999 złotych, został wydany przez Apple w marcu, aby zastąpić iPhone’a SE, najbardziej przystępny cenowo model telefonu w ofercie firmy.

counterpoint-smartphone-sales-q1-2025

Drugie miejsce zajął Samsung z 18% udziałem w rynku, kontynuując stopniowy spadek z 21% w pierwszym kwartale 2023 r. Koreański producent doświadczył powolnego startu z powodu późnego wprowadzenia na rynek serii S25, ale sprzedaż poprawiła się w marcu.

Xiaomi ściśle trzymał się swojej trajektorii wzrostu, aby zapewnić sobie trzecią pozycję z 14% udziałem w rynku, w porównaniu z 13% rok wcześniej. Ekspansja chińskiej firmy skorzystała na wzroście na rynku krajowym, gdzie wejście na rynek pojazdów elektrycznych wzmocniło obecność marki. Tymczasem vivo i OPPO zamknęły pierwszą piątkę.

Globalny rynek smartfonów wzrósł o 3% rok do roku w pierwszym kwartale 2025 roku, ale Counterpoint zrewidował swoją roczną prognozę i obecnie spodziewa się niewielkiego spadku w całym roku. Korekta wynika ze wzrastającej niepewności gospodarczej, w szczególności związanej z cłami nałożonymi przez prezydenta USA Donalda Trumpa.

Counterpoint uważa, że ​​zmienność gospodarcza może skłonić konsumentów do odłożenia zakupu smartfonów, co może potencjalnie zakłócić łańcuch dostaw i zwiększyć ryzyko handlowe.

Wyniki Apple miały wyraźnie regionalny charakter. Podczas gdy sprzedaż pozostała płaska lub spadła w USA, Europie i Chinach, firma osiągnęła dwucyfrowy wzrost w Japonii, Indiach, na Bliskim Wschodzie i w Afryce oraz w Azji Południowo-Wschodniej.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx