Według firmy badawczej IDC sprzedaż urządzeń Apple z tzw. kategorii „wearables” wzrosły prawie trzykrotnie w trzecim kwartale 2019 roku ze względu na rosnącą popularność Apple Watch, AirPods i słuchawek Beats.
IDC szacuje, że Apple sprzedał w ubiegłym kwartale 29,5 miliona „urządzeń do noszenia”, w porównaniu z 10 milionami w trzecim kwartale 2018 roku. Apple pozostał największym na świecie sprzedawcą tego typu urządzeń, a wprowadzenie AirPods Pro i rabaty na modele Apple Watch Series 3 powinny utrzymać firmę w czołówce, twierdzi firma badawcza.
Apple nie ujawnia sprzedaży urządzeń „wearables” w podziale na konkretne produkty, dlatego należy położyć nacisk na dane szacunkowe IDC, ale wszystkie znaki wskazują na bardzo dobrą sprzedaż Apple Watch i AirPods.
Przychody Apple z kategorii „Wearables, Home i Akcesoria” były rekordowe z liczbą 6,5 miliarda dolarów w trzecim kwartale 2019 roku, co stanowiło wzrost o 54 procent z 4,2 miliarda dolarów w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Oprócz Apple Watch, AirPods i Beats, kategoria ta obejmuje HomePod, Apple TV, iPod touch oraz akcesoria marki Apple i innych firm.
Dostawa AirPods Pro jest obecnie szacowana na styczeń dla zamówień złożonych na Apple.com, co pokazuje, jak popularne są nowe słuchawki, chociaż można je czasem trafić w stacjonarnych punktach sprzedaży.