Według źródeł zaznajomionych z tematem, które rozmawiały z The Wall Street Journal, Apple Music przekroczył liczbę płatnych abonentów Spotify w Stanach Zjednoczonych. Zmiana podobno miała miejsce wcześniej w 2019 roku. Apple miał ponad 28 milionów płatnych abonentów w USA w lutym, w porównaniu z 26 milionami płatnych subskrybentów Spotify w USA.
Podobne wiadomości pojawiły się zeszłego lata ze źródła branżowego, ale teraz kilka miesięcy później WSJ potwierdza raport. Według gazety, Apple Music zdobywa subskrybentów „szybciej” niż Spotify, z miesięczną stopą wzrostu 2,6 do 3 procent, w porównaniu do 1,5-2 procent dla Spotify.
Apple Music zaczyna również rosnąć poza Stanami Zjednoczonymi. Podane liczby dotyczą tylko płatnych abonentów i wykluczają każdego użytkownika korzystającego z trzymiesięcznego bezpłatnego okresu próbnego Apple Music oraz użytkowników darmowej wersji Spotify z reklamami. Jeśli wzięliśmy pod uwagę darmowych użytkowników Spotify, to ma on wciąż znacznie więcej użytkowników w Stanach Zjednoczonych.
W lutym 2018 roku WSJ przewidział, że Apple Music wkrótce wyprzedzi Spotify w Stanach Zjednoczonych, ale dzięki licznym pakietom Spotify z Hulu i Showtime, Spotify pozostał na czele chwilę dłużej. Apple Music oferuje zniżki dla rodzin i studentów, ale musi jeszcze współpracować z inną firmą zajmującą się przesyłaniem strumieniowym wideo, aby zaoferować pakiet podobny do Spotify.
W ostatnich latach Apple coraz bardziej koncentruje się na swojej działalności usługowej, biorąc pod uwagę ich wysoką rentowność dzięki miesięcznym i/lub rocznym kosztom subskrypcji. Apple Music zadebiutował w 2015 roku w cenie 19,99 złotych miesięcznie, ale firma oferuje także miejsce w iCloud na różnych poziomach cenowych. Później w 2019 roku użytkownicy będą mieli możliwość zarejestrowania się w Apple Arcade i Apple TV+, z których oba nie otrzymały jeszcze oficjalnej ceny.