Urządzenia Apple stanowiły prawie połowę nowych aktywacji urządzeń mobilnych w okresie świątecznym wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez firmę analityczną Flurry. Wśród wszystkich nowych urządzeń aktywowanych w tym okresie 49,1 procent stanowiły urządzenia firmy Apple, choć jednocześnie liczba ta była nieco niższa w stosunku do roku ubiegłego kiedy wynosiła 51,3 procent. Apple jednak wciąż zdominował wszystkie inne firmy urządzeń mobilnych.
Urządzenia Samsung odpowiedzialne były za 19,8 procent wszystkich nowo aktywowanych urządzeń, podczas gdy urządzenia Nokia to zaledwie 2 procent, a urządzenia Xiaomi to 1,5 procenta wszystkich nowych aktywacji.
W tegorocznym okresie świątecznych w porównaniu do lat ubiegłych szczególnie popularne były tzw. „phablety”, takie jak 5.5-calowy iPhone 6s Plus, które stanowiły 27 procent nowych aktywacji. To wzrost w stosunku do 4 procent w 2013 roku i 13 procent w 2014 roku. Pełnowymiarowe tablety straciły na popularności, osiągając wynik 9 procent wśród nowych aktywacji urządzeń w 2015 roku.
Średnie telefony, takie jak 4,7-calowy iPhone 6 były najbardziej popularnymi urządzeniami firmy Apple w okresie świątecznym stanowiąc 65 procent. Na kolejnym miejscu znalazły się pełnowymiarowe tablety, phablety i mniejsze tablety takie jak iPad mini. Porównywalnie, tylko 35 procent aktywowanych urządzeń z systemem Android to średnie smartfony, podczas gdy 50 procent stanowiły phablety.
Okres świąteczny jest także dobrym okresem dla deweloperów i dla pobierania aplikacji. W Boże Narodzenie klienci pobrali ponad 2 razy tyle aplikacji co w przeciętny dzień w grudniu. Dane zebrane przez firmę Flurry zbierany były poprzez śledzenia ponad 780 000 aplikacji na aktywnych urządzeniach. Zebrano je od 19 grudnia do 25 grudnia.
chyba mnie to nie dziwi. Apple zawsze było liderem rynku a to co pokazali w 6s zdecydowanie zdeklasowało konkurencję