Podczas dzisiejszego ogłoszenia rekordowej sprzedaży nowych iPhone’ów z weekendu otwarcia, Apple nie pokazał rozkładu proporcji sprzedaży pomiędzy modelami iPhone 5s i iPhone 5c. Jednak firma analityczna Localytics udostępniła kilka swoich danych ujawniając, że wśród amerykańskich użytkowników iPhone 5s był wybierany 3,4 raza częściej niż iPhone 5c.
W mniej niż 3 dni, iPhone 5S i 5C razem stanowią obecnie około 1,36% ogólnej liczby wszystkich iPhone’ów aktywowanych na rynku amerykańskim u czterech głównych operatorów AT & T, Verizon Wireless, Sprint i T-Mobile. Z danych, które obserwujemy 1,05% wszystkich iPhone’ów w USA to teraz iPhone 5s, a tylko 0,31% to iPhone 5C. Oznacza to, że iPhone 5s przyćmiewa model 5c o około 3.4 raza i wyraźnie wskazuje, że użytkownicy preferują topowego iPhone’a 5s niż 5c.
Międzynarodowe dane według Localytics pokazują podobny rozkład proporcji, a iPhone 5s wyprzedza model iPhone’a 5c średnio 3.7 raza, a w niektórych krajach, takich jak Japonia te proporcje dochodzą nawet do 5 razy.
Mimo że Apple wprowadził przedsprzedaż dla iPhone’a 5C i miał dość silne zapasy urządzenia w swoich sklepach, to iPhone 5s odnotował znaczne braki, a zamówienia online przez sklep Apple USA aktualnie zrealizowane będą dopiero w październiku. Złote i srebrne iPhone’y 5s zostały wyprzedane szczególnie szybko, a nawet własne sklepy detaliczne Apple nie miały ich prawie na stanie w dzień startu sprzedaży.
Ciekawe który model zyska w Polsce większe zainteresowanie. Z tego co widzę i słyszę komentarze to może być podobnie. Choć podejrzewam, że z czasem model 5C także znajdzie swoich zwolenników i nabywców. Pozostaje nam tylko czekać, aż oficjalnie i w normalnych cenach trafi na nasz rynek.
[contentblock id=1 img=gcb.png]