Pierwsze analizy nowej funkcji App Tracking Transparency sugerują, że zdecydowana większość użytkowników iPhone’a pozostawia śledzenie aplikacji wyłączone od momentu uruchomienia jej 26 kwietnia wraz z wydaniem iOS 14.5.
Według najnowszych danych firmy analitycznej Flurry, zaledwie 4% użytkowników iPhone’a w Stanach Zjednoczonych aktywnie zdecydowało się na śledzenie w aplikacjach po zaktualizowaniu urządzenia do iOS 14.5. Dane opierają się na próbkach 2,5 miliona aktywnych użytkowników mobilnych dziennie.
Patrząc na użytkowników na całym świecie, którzy zezwolili na śledzenie aplikacji, liczba ta wzrasta do 12% w próbie 5,3 miliona użytkowników.
Wraz z wydaniem iOS 14.5 Apple wymaga od deweloperów aplikacji, aby prosili o pozwolenie użytkownika przed rozpoczęciem śledzenia i otrzymywać je, zanim będą mogli uzyskać dostęp do losowego identyfikatora reklamowego urządzenia, który służy do śledzenia aktywności użytkowników w aplikacjach i witrynach internetowych. Użytkownicy mogą włączyć lub wyłączyć możliwość monitowania aplikacji o ich śledzenie. Apple domyślnie wyłącza to ustawienie.
Od aktualizacji prawie dwa tygodnie temu dane Flurry pokazują stabilny wskaźnik rezygnacji ze śledzenia aplikacji, przy czym ogólnoświatowy wskaźnik waha się między 11-13%. To będzie znaczące wyzwanie dla rynku reklam spersonalizowanych, jeśli te pierwsze dwa tygodnie okażą się odzwierciedleniem długoterminowego trendu.
Facebook, głośny przeciwnik nowej funkcji Apple, już zaczął przekonywać użytkowników, że muszą włączyć śledzenie w iOS 14.5, jeśli chcą pomóc w utrzymaniu bezpłatnego Facebooka i Instagrama.
Flurry Analytics, należące do Verizon Media, jest używane w ponad 1 milionie aplikacji mobilnych, zapewniając miesięcznie zagregowane dane na 2 miliardach urządzeń mobilnych. Flurry zamierza aktualizować swoje dane w każdy dzień powszedni pod kątem dziennego współczynnika akceptacji, a także odsetka użytkowników, których aplikacje nie mogą żądać śledzenia, zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i na całym świecie.