Apple ogłosił, że klienci App Store ustalili nowe rekordy wydatków w okresie świątecznym na całym świecie, a zakupy w App Store osiągnęły 1,22 miliarda dolarów w okresie pomiędzy Wigilią a Sylwestrem.
W szczególności w Nowy Rok klienci wydali ponad 322 miliony dolarów na zakupy w App Store, ustanawiając nowy jednodniowy rekord.
„App Store zaliczył rekordowy tydzień świąteczny i Nowy Rok. Tydzień Świąteczny był naszym największym tygodniem z kwotą ponad 1,22 miliarda dolarów wydanych na aplikacje i gry, a Nowy Rok ustanowił nowy jednodniowy rekord na poziomie ponad 322 milionów dolarów”- powiedział Phil Schiller, wiceprezes Apple ds. marketingu. „Dzięki inspirującej pracy naszych utalentowanych programistów i wsparciu naszych niesamowitych klientów na całym świecie, App Store zakończył znakomity 2018 rok i z hukiem rozpoczął rok 2019”.
Gry i Styl Życia były najpopularniejszymi kategoriami wśród pobrań i zakupów aplikacji w czasie Świąt. Fortnite i PUBG były jednymi z najczęściej pobieranych gier w okresie świątecznym, na równi z Brawl Stars, Asphalt 9 i Monster Strike.
Według Apple, App Store dokonał kolejnego przełomu w przychodzie w kategorii usług ustanawiając w kwartale świątecznym nowy rekord wszechczasów. Przyczyniło się do tego wiele usług Apple, w tym App Store, Apple Music, usługi w chmurze, Apple Pay.
Apple sprzedaje mniej iPhone’ów, a firma ma nadzieję, że inwestorzy przeniosą uwagę na inne obszary działalności. Firma Apple w listopadzie poinformowała, że nie będzie już dostarczać danych o sprzedaży jednostkowej iPhone’ów, iPadów i komputerów Mac, ale inne informacje, takie jak marża brutto usług, będą dalej podawane.