10,5-calowe i 12.9-calowe iPady, których prezentacja przez Apple spodziewana jest podczas marcowej konferencji nie powinny trafić do sprzedaży wcześniej niż w maju lub czerwcu poinformowały serwis DigiTimes źródła z łańcucha dostaw. Podstawowy model 9,7-calowy iPada ma być w sprzedaży prawdopodobnie zaraz po konferencji.
W styczniu DigiTimes poinformował, że 10,5-calowe i 12.9-calowe iPady wejdą do masowej produkcji w Q2 2017, podczas gdy 9,7-calowy iPad wejdzie do masowej produkcji w Q1 2017. Potencjalną datę premiery nowej linii iPadów ogłosiła niedawno Mac Otakara, która przewiduje, że 10,5-calowy iPad może nie być gotowy do sprzedaży aż do maja. Jednak, w sprawozdaniu stwierdzono, że trzy inne modele iPadów, które zadebiutują na imprezie marcowej czyli nowy 7,9-calowy, 9,7-calowy i 12.9-calowy iPad będzie dostępny w sprzedaży już w marcu.
Szacunkowe czasy wysyłki 12,9-calowego iPada przedłużają się coraz bardziej w ciągu ostatnich kilku tygodni, a poślizgi w dostawie sięgają już 2-3 tygodni w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Francji, Niemczech i Japonii. Choć przedłużony czas wysyłki może być oznaką zbliżającego się odświeżenia, to w tym przypadku wygląda to bardziej na kwestie dostaw.
Podczas ogłoszenia ostatnich wyników finansowych Apple, CEO Tim Cook powiedział, że spółka nie doszacowała popytu na iPady w ubiegłym kwartale i miała problem z jednym z ich dostawców. Cook powiedział, że problem prawdopodobnie nie zostanie rozwiązany w tym kwartale, prawdopodobnie prowadząc do opóźnień w wysyłkach 12,9-calowego iPada. Podobna kwestia może utrzymać się w przypadku odświeżonych 12,9-calowych iPadów.
Oczekuje się, że nowy 10,5-calowy model ma być modelem flagowym w składzie nowych iPadów firmy Apple, otrzymując wyświetlacz od krawędzi do krawędzi na tej samej powierzchni jak bieżący 9,7-calowy iPad. Obok nowych iPadów podczas marcowej imprezy oczekuje się również debiutu iPhone’a SE 128 GB i czerwonego iPhone’a 7 i 7 Plus.